torsdag 22 oktober 2009

Förnuft

Dom ringde från Sydsvenskan i går och ville att jag skulle komma tillbaka som prenumerant. Jag hoppar på alla "3 månader gratis"-erbjudanden från SDS bara för att få lov att berätta för dom att jag inte vill betala för en tidning som inte har stake nog att publicera Muhammed-teckningarna. Jag vill inte heller betala för en tidning som låter Eskil Erlandsson ta hand om rapporteringen från husockupanternas framfart i Lund. Inte heller vill jag betala för en tidning vars "kritiska granskning" av AFA och den militanta vänstern bestod av några korta intervjuer som helt saknade inslag av vare sig kritik eller granskning.
Det är populärt idag att försöka hitta medelvägar, kompromisser och att "mötas på halva vägen". Det man måste komma ihåg, och det som SDS hela tiden missar, är att i vissa frågor finns det faktiskt en absolut sanning och således en sida i debatten som har absolut rätt och en annan som har absolut fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar