tisdag 31 mars 2009

Mer pengar över



Har just bundit om alla lån, så nu måste man ju handla något. Det blev ju så mycket bättre nu, med typ 2% ränta istället för 4,3%. Jag känner mig vid stadd kassa, samtidigt som jag känner ansvar för den finansiella situationen i världen. Ergo, jag nätshoppar.

Jag skulle vilja ha en fet workstation att köra Photoshop på, men då måste Ingves trolla fram negativ ränta (oerhört attraktivt att få mer tillbaka ju mer man lånar, kanske grogrunden för nästa finanskris?). Istället tänkte jag köpa mig ett schysst grafikkort.

Sen måste jag ju köpa något onödigt också, man kan ju inte bara investera i hushållsmaskiner...

5 kommentarer:

  1. Ja brassa på bara så kommer nog ekonomin igång ska du se. Altruismen är långtifrån död.
    Vet inte riktigt vad jag tycker om Ingves. Jag är mest fascinerad av hans utseende. Lite 1800 känsla. Räcker för mig.

    Alltid anonym

    SvaraRadera
  2. det ända onödiga med den klockan är att den är jävligt ful. JÄVLIGT FUL!

    SvaraRadera
  3. Ulf: den klockan är inte ful. Men på ett sätt är det säkert bra att du tycker det - jag vet bara inte vilket sätt...

    SvaraRadera
  4. Thalin, smaken är som baken men i ditt fall som fejset. Ditt jävla trädgårdmöblemeng!

    SvaraRadera
  5. Ang grafikkort till Photoshop: enligt säkra källor så är Photoshop inte GPU-intensivt, utan CPU och RAM är det som krutet ska läggas på. Köp en klocka istället....

    SvaraRadera