lördag 16 maj 2009

Melodfestival a priori

Ikväll smäller det i Moskva. Jag skall minsann titta! Visst, barnen ger mig kanske inget val, men i år finns det en väldigt god anledning att glo på spektaklet och kanske tillochmed rösta några gånger.
Dita von Teese är på scen, vilket är en kvalitetshöjning utan dess like. Maria Schottenius DN Kultur kan blogga hur mycket hon vill om Malenas röst, det rör mig inte i ryggen.
Dita von Teese är det första vettiga inslaget i den här cirkusen sen Monika Zetterlund fick noll röster 1963.

3 kommentarer:

  1. Ja men hon syntes ju knappt. Jag blev besviken faktiskt- Deppar över att Grekland inte vann, hade gärna sett mer av honom som i vit kostym magtröja och juckande moves, made love to the camera. Oh baby!

    Ukraina var också hett med de där gladitorerna.

    Å andra sidan verkar porriga inslag i Eurovision vara passé med tanke på det norska dominansen. Fairytale,fioler och folkdräkt. Bondromantik kanske känns tryggt nu i kristider. Visserligen låg det några gutter på golvet och gjorde rörelser som ev skulle kunna passera som armhävningar men med mer fokus på höftpartiet, man ska inte underskatta kraften i det subtila.

    Alltid anonym.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, det porriga är på väg ut. Ukraina var bättre för några år sedan när det var stäpp-vildar och hon bruden som var topologiskt välutrustad och hade snygga lår.

    Dita hade kunnat göra skillnad om hon hade fått vara i bild. Jag håller med den engelske kommentatorn som undrade var hon förvarar sina inälvor. Så jävla schysst midja!

    SvaraRadera
  3. Gladiatorer menade jag..slant lite. Händer allt oftare. Gillar inte när jag gör det.
    Hursomhelst, ja jag noterade också detta med midjan..Helt sjukt. Hon verkade inte heller ha det minsta problem med andningen. Fascinerande.

    Alltid anonym.

    SvaraRadera