söndag 3 maj 2009

Etablissemangets arrogans

De "etablerade" partierna (Alliansen + de rödgröna) verkar tro att det bara är dom som får lov att styra Sverige. Alla "uppstickare" som SD, FI, Junilistan och Piratpartiet är "missnöjespartier" eller "enfrågespartier". Den här arrogansen, som mörks tydligast hos (s), retar mig och får mig än mer övertygad om att jag måste rösta på något icke-etablerat parti den 7 juni.

SD är ju helt jävla uteslutet. Att skicka Gudrun till Bryssel är en bra idé föutsatt att vi omedelbart därefter går ur EU och bryter alla diplomatiska band med Belgien. Så för min del kommer valet att stå mellan Piratpartiet och Junilistan. Den enda kandidat bland de etablerade partierna jag skulle kunna tänka mig är moderaternas Cristopher Fjellner, men han faller som tidigare diskuterats på att moderaterna röstar med den konservativa gruppen i parlamentet, alldeles oavsett vad dom som individer tycker och tänker.


1 kommentar:

  1. Ta piratparitet då va?

    Vad jag förstått är junilistan körda.

    SvaraRadera