måndag 20 april 2009

Politrix


Ulf går med i Piratpartiet. Låter som något min 8-åriga dotter vill vara med i också. Hon är imponerad av att det finns pirater fortfarande, både i Somalia och i Stockholm. I hennes värld har dom muskedundrar och ser ut som Johnny Depp.

En annan sak som får mig att tänka på Ulf är den här storyn. Finns nog inga kläder till honom heller på anstalterna. Och hur mycket skatt har man undlåtit att betala om man får 5 års fängelse? Då måste man väl vara skyldig till hela statsskulden?

Själv skall jag rösta på junilistan i EU-parlamentsvalet. Jag är så trött på franska bönder, raka gurkor, Bryssel-Strasbourg och Margot Wallströms pension och det blir bara värre. EU har havererat helt, vi måste lämna den skutan innan det är försent.

2 kommentarer:

  1. Det känns som om dina påhopp ang kläder är en smula skåningsaktiga? Jag har gjort tagit min skit i statliga paltor när jag gjorde lumpen och nej, det finns inga kläder ens om man väger endast 0.1 ton. Och är två meter!

    SvaraRadera
  2. Men då har jag ju rätt! Du hade fått gå byxlös om du var i Leifs kläder (först bokstavligt, sen bildligt talat).

    SvaraRadera