fredag 24 april 2009

Val till EU-parlamentet


En bra sak med valet till EU-parlamentet är att det förväntade låga valdeltagandet gör sannolikheten för skrällar och smågruppers påverkan större. Jag har ju som tidigare nämnts vurmat lite för Junilistan, mest för att jag vill ut ur EU. Men Johan Norberg gör en grundligare genomlysning (föga överraskande) och har hittat en annan bra kandidat, Christofer Fjellner. Man kanske skulle lägga en röst på honom istället? Vad tycker ni? Det stora problemet med att rösta på en moderat kandidat är att moderaterna ingår i den konservativa gruppen och mer eller mindre tvingas rösta som gruppen bestämmer, alldeles oavsett personlig övertygelse.
Däri ligger också Junilistans storhet, dom är "opolitiskt bundna" som ett geni en gång uttryckte det i Malmö närradio.

1 kommentar:

  1. Förspråkar man utträde så är det nog säkrast att hålla sig till Junilistan (misstänker att konservativa gruppen drar mer åt det kristdemokratiska hållet..) Jag har inte koll på vem som leder dem nu, men tycker har alltid tyckt att Nils Lundgren(förvisso grå panter och fd sosse) är tjusig. En annan som blivit väldigt snygg med ny frisyr och allt är Johan Norberg
    (kanske längsedan brukar inte googla bilder på honom..).De flesta, mig själv inkluderad orkar ju inte gräva ner sig i politiska detaljer så paketeringen är a och o

    Enligt min favoritkälla Aftonbladet så driver Berlusconi "image is everything" linjen rätt hårt..

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4981339.ab

    Kanske en alternativ karriär som EU kommissionär, kan vara något? Förändra inifrån, du vet. Jag funderar på det men väntar först på att de manliga "förnyelsekandidaterna" ska presenteras.

    Alltid anonym.

    SvaraRadera